Tuesday, July 12, 2011

Bengkel Eduwebtv 2011

Photobucket

LAPORAN

Bengkel Penggunaan Eduweb TV telah dijalanka pada 11 Julai 2011 bertempat di Bilik Mesyuarat PKG14 Serkam.

Bengkel telah dilaksanakan pada bermula jam 2.30 dan tamat pada pukul 5.00 petang. Kali ini Bengkel Penggunaan Eduweb TV ini telah dihadiri seramai 15 orang peserta yang merupakan GPK, Ketua-ketua Panitia dan guru-guru , En. Rosidi bin Umar, Pegawai Teknologi Pendidikan PKG14 Serkam merupakan fasilitator bengkel.

Bengkel sehari ini merupakan salah satu Program Penggunaan ICT Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran yang diberikan kepada sekolah di mana objektifnya ialah memberi pendedahan kepada guru selain dari memantapkan lagi penggunaan Eduweb TV didalam proses pengajaran dan pembelajaran mereka di sekolah.

Antara pengisian bengkel adalah:

1. Penggunaan EduWeb TV

a. memahami fungsi EduWeb TV

b. pendaftaran pengguna Eduweb TV

c. menyenarai playlist

Bengkel yang memberi latihan ’hands-on’ telah dijalankan dengan begitu menarik sekali dan mendapat tumpuan yang sepenuhnya dari para peserta.

Selain itu beberapa demonstrasi teknik menjalankan P&P menggunakan Eduweb TV juga telah diajar kepada peserta untuk memudahkan proses P& P yang dijalankan oleh guru dan murid dari rumah mereka.

Semasa bengkel ini dijalankan, para peserta telahpun berjaya mendaftar sebagai pengguna Eduweb TV dan juga playlist bagi setiap subjek yang diajar.

Pihak sekolah juga amat berpuashati dengan kemahiran yang telah diperolehi dan amat berterima kasih kepada fasilitator yang telah berjaya menjalankan bengkel dengan begitu baik sekali.

Diharap agar peserta yang telah diberi latihan ini dapat mengembangkan kemahiran dan menggunakan ilmu selain dari dapat mewujudkan budaya penggunaan teknologi pendidikan dan media di sekolah.


Disediakan oleh:

WAIDAH BINTI ABD TALIB

GURU PENYELARAS ICT SK SERKAM 2011

Bookmark and Share

No comments:

Post a Comment

 
SK SERKAM
Km 18 Jalan Serkam PAntai
77300 Merlimau Melaka.

Tel & Fax : 06-2619740
Email : mba1019@ppdjasin.edu.com
skserkampantai@gmail.com
Website : http://skserkampantai.blogspot.com

Emelkan kepada kami...

Name:
Email:
Comment:
Sekolah Kebangsaan Serkam, 77300 Merlimau Melaka | Template Ireng Manis © 2010 Free Template Ajah. Distribution by Dhe Template. Supported by Cash Money Today and Forex Broker Info